Connect with us

Isu Semasa

“Tepuk Dahi Tok Kadi ” Pengantin Lelaki SiIap Sebut Mas Kahwin Sampai RM500Juta Dapat Reaksl Netlzen

Published

on

Detik-detik akad nikah pastilah yang ditunggu-tunggu oleh pasangan pengantin. Walaupun sudah melakukan persediaan beberapa bulan awal, perasaan gemuruh dan teruja mesti tidak dapat disembunyikan.

Lebih-lebih lagi apabila menjadi tontonan seisi keluarga, pasti ada adegan yang tidak disangka berlaku.

Nerv0us akad nikah punya pasal sampai aku punya mas kahwin jadi RM500 juta tunai. Acap kali kita dengar kejadian di mana pengantin lelaki tersasul menyebut nama pasangan dengan panggilan lain ketika akad nikah.

Namun, berbeza pula dengan individu ini yang tersalah sebut nilah mas kahwin untuk pihak perempuan.

Disebalik reaksi yang kelihatan tenang, individu itu telah menyebut mas kahwin sebanyak RM5oo juta.

Advertisement

“Astaghfirullahalazim” tepuk dahi Tok Kadi
Mendengarkan jumlah mas kahwin yang tiba-tiba bertukar tinggi membuatkan mereka terus menepuk dahi selain turut kedengaran tok kadi juga sempat beristighfar.

Malah kejadian itu bertambah kelakar apabila lelaki tersebut seakan-akan tercengang dengan kesaIahannya tersebut.

Harga buah pinggang pun tak sampai juta bang, mana dapat duit ni bang. Menjengah ruangan komen, rata-rata netizen turut terkejut mendengar amaun tersebut.

Dalam pada itu, ramai yang sempat berseloroh kononnya individu tersebut memenangi loteri selain turut mengucapkan tahniah atas perkahwinan mereka.

Secara keseluruhannya, klip video berdurasi 9 saat ini meraih lebih 28.7 ribu penonton.

Advertisement

“harga buah pinggang pon tk sampai juta
bang, mana dapat duit ni bang..btw tahniah bang”
“menang l0teri ke bang sampai 5juta”

“menang mesin ke bang smpai 500 juta”
“Semua pakat tepuk dahi”
“500juta Lepas tu dia pon terdiam skali Mau lepas tu tfikir mana nk cekau 500 juta Guna duit saidina ier laa”

“Sebenarnya mas kawen berapa bang?nak tanya la mcm mana bole tersebut JUTA tu?”

“congratulations both of you, semoga dipermudahkan urusan & bhgia till jannah”
“memang owner kilang bmw semalaya….”
“Tahniah selamat pengantin bar jutawan”
“tepuk dahi dah member”

Tepuk dahi sambil mengucap panjang Itu reaksi
spontan kebanyakan tetamu yang hadir termasuk saksi.

Advertisement

apabila pengantin lelaki tersasul ketika akad nikah.

Menerusi video yang tular di TlkTok, pengantin
berkenaan secara tiba-tiba menyebut nilai mas kahwin sehingga RM500 juta.

Tindakan ‘luar kawalan’ itu kemudian membuatkan
ramai terkejut, namun pada masa sama ‘berdekah’
dengan momen melucukan itu.

“Nervous akad nikah punya fasal sampai aku punya
mas kahwin jadi RM500 juta tunai,” kata pengantin
lelaki tersebut sebagai kapsyen.

Sumber : Pnews

Advertisement

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Nak Kahwin Dah? Ini Adalah Procedure Pernikahan Di Malaysia

Advertisement

Bila pasangan sudah bercinta dan suka sama suka, keinginan untuk berumah tangga pasti terdetik dihati. Jadi ambil keputusan untuk menikah atau berkahwin bagi menjalani kehidupan bersama-sama sehingga akhir hayat dengan jalinan dan ikatan yang sah. Inilah merupakan antara hajat bagi semua orang jika mempunyai pasangan.

Sebab itu dalam Islam, antara perkara yang perlu dipercepatkan antaranya adalah permudahkan perkahwinan bagi mereka yang sudah mempunyai pasangan.

Justeru itu, jika anda sudah cukup kewangan dan sudah bersedia, kahwin dan nikahilah pasangan anda supaya jalinan percintaan tersebut semakin baik kerana adanya ikatan yang sah.

Jadi kepada mereka yang mempunyai hajat ingin berkahwin, di Malaysia telah pun ditetapkan cara atau procedure pernikahan yang perlu dipatuhi. Cuba ambil perkara ini kearah yang positif, supaya segala perkara mudah baik sebelum kahwin atau selepas kahwin kelak. Ianya juga mengelakkan perkara yang tidak diingini daripada berlaku. Kita tak tahu kan.

Langkah-Langkah Dan Procedure Pernikahan Di Malaysia

Advertisement

1. Kursus Perkahwinan

Benda wajib yang paling penting sebelum memohon kebenaran berkahwin anda perlu mengikuti atau menghadiri kursus pra-perkahwinan yang diiktiraf oleh Jabatan Agama Islam bagi memperoleh Sijil Perkahwinan.

2. ujlan Hlv
3. Borang Pemohonan Nikah
4. Wali dan Saksl

Juru nikah ni lah yang akan membaca khutbah nikah dan menguruskan dokumen selepas nikah nanti. Kadang-kadang sebelum akad nikah, Juru nikah akan bertanya soalan basic tentang agama dan juga berkaitan pernikahan. Untuk soalan tersebut, anda boleh rujuk soalan interview yang biasa ditanya ketika sesi pernikahan. Ianya hanya sekadar untuk pengetahuan sahaja.

Selain daripada wali, pihak perempuan juga perlu menyediakan 2 orang saksi lelaki yang cukup syarat dan mesti hadir ketika majlis akad nikah nanti. Apakah syarat-syaratnya :
Lelaki
Islam
Baligh
Berakal
Sempurna (tidak pekak, bisu, buta)
Fahami bahasa yang dipakai semasa

Advertisement
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending